September 30, 2013

Fall Essentials - Skirts



A skirt is one of the most feminine pieces of cloths that we can ask for. I never here a skirt girl until a few years ago, it's not one the things that I wear in a my day to day bases but I'm embracing it and thinking about make them a more present piece in my wardrobe. 
Finding the right proportion is necessary when it comes to make the look stunning. This type of skirt is perfect when it comes to get the perfect balance between our upper body and our lower body, they should be used a little above the knee so you can get more leg length.
Here are some pieces that are sure to work this season.
 
Uma saia é uma das peças mais femininas que uma rapartiga pode ter. Eu nunca fui uma rapariga de usar muitas saias até à uns tempos atrás, não é uma das coisas que uso no meu dia-a-dia mas estou a tentar aderir em pleno ás sais e fazer com que elas estejam mais presents no meu guarda-roupa.
Encontrar as proporções corretas não é fácil, contudo é extremamente necessário para tornar um look simplesmente de cair para o lado. Este tipo de saias é perfeita quando queremos atingir a perfeita harmonia entre a parte superior e inferior do nosso corpo, devem ser usadas sempre um pouco acima do joelho para não se perder o comprimneto da perna.
Ficam aqui algumas peças que eu tenho a certeza que vão funcionar muito bem nesta estação.


1. Topshop Black Full Skirt

2. Topshop Grace Skirt by Jones and Jones

3. Alice+Olivia Fizer Box Pleat Skirt

4. H&M Embroidered Skirt

5. Moschino Mini Skirt

2 comments:

  1. Wonderful post...I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

    ReplyDelete
  2. Thank you=)
    And definitely, we can follow each other!!

    ReplyDelete

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara