September 25, 2013

My Hometown Águeda

 
 
Well I think I've never shared with you my hometown, let me tell you I'm quite proud of it. I from Águeda, a small city in Portugal.
Normally this is a really quiet city (to quite actually), but in summer days this city just transforms into something else, something different. If you're walking around the city you will notice that there's a few streets that are full of colourful umbrellas, I love this idea. All of the umbrellas are open and not only they provide a beautiful scenery to look up to, but they also create amazing shade and cool effects on the floor.
I've notice this year that we received a lot of tourists and every single person stopped to take a photo under the "umbrellas street".  
 
 
Eu acho que eu nunca vos falei da minha cidade natal, mas deixem-me dizer que até estou orgulhosa da minha cidade. Eu sou de Águeda, uma pequena cidade em Portugal.
Normalmente, esta é uma cidade muito calma (bastante na verdade), mas em dias de verão a cidade simplesmente se transforma em algo mais, algo diferente. Ao andarmos pela cidade encontramos algumas ruas que estão cheias de guarda-chuvas coloridos, eu amei a ideia quando a vi. Todos os guarda-chuvas estão abertos e para além de fornecem uma bela paisagem para olhar para cima, também criam sombras para os dias mais quentes e formam as mais variadas formas no chão.
Este ano recebemos um grande número de turistas e reparei que todas as pessoas paravam para poderem tirar uma foto na "rua dos guarda-chuvas".
 
 (Not my photos)
 
 
 

2 comments:

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara