October 28, 2013

Apple Cinnamon Pancakes

 
 
En: Writing about food again. Oh well, every Sunday here at home we don't have a proper dinner, we just grab something to eat. But my father always has a request, he absolutely loves my pancakes, and normally that what he ask me to do, but this time a I decided to give this new recipe a try. When I heard about it, it really sounded very good, apple cinnamon pancakes, everything that takes apple and cinnamon together sounds good to me, so I went to the kitchen and I started doing my pancakes. Immediately all of the amazing smells from the apple and cinnamon combination spread to the house, it really gave me a autumn sensation with a cozyness attached to it. I immediately made some coffee to go with the pancakes, this really made me feel like I was in my grandmother house when she used to make us a delicious coffee in the cold days to have by the fireplace, all of this made me feel really warm inside. It's amazing all the memories that food can bring to us.
 
 
Pt: Escrever sobre comida outra vez. Oh well, todos os Domingos aqui em casa não temos o hábito de fazer jantar, cada um apenas faz o que quer para si. Mas o meu pai tem sempre um pedido em mente, ele adora panquecas, e normalmente é isso que eu tenho de fazer todos os Domingos, mas desta vez decidi experimentar esta nova receita. Quando ouvi falar desta receita, pareceu-me muito bem, panquecas de maça e canela, tudo o que leve maça e canela parece-me bem, por isso lá fui para a cozinha. Assim que comecei a fazer os cheiros da maça e da canela juntos começaram a espalhar-se pela casa, e deu-me uma sensação tão de outono com uma dose de conforto à mistura. Comecei logo a prepara café para acompanhar com as panquecas, e isto levou-me para as tardes em casa da minha avó quando ela nos costumava fazer um café delicioso nos dias mais frios para tomar junto à lareira, tudo isto fez-me sentir mais quente. É incrível as sensações e memórias que a comida nos pode trazer.




 
 

0 comments:

Post a Comment

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara