October 15, 2013

Recipe Box: Pancakes with Caramel

 
Certain foods just make me so happy and pancakes are pretty much on the top of my list. I don't know if it's the fluffiness, the fact that the transport me to American movies or the fact that I associate them with super comfort food. Well because I love them so much I've decided to make them and my family love them to, if you don't know, here in Portugal pancakes are not something that you normally eat. I like to have them at breakfast, but it is so complicated to bake this in the morning, we're always in the run, but they can also be eaten at dinner, and let me tell you breakfast at night is always a good call. I followed a basic recipe and then topped with a caramel syrup, like this one of Lauren Conrad.
 
 
Certas comidas simplesmente deixam-me feliz e as panquecas estão praticamente no topo da lista. Eu não sei se é por causa de serem tão fofas, se é porque me faz lembrar das minhas tardes a ver filmes americanos ou se é mesmo o facto de eu as associar ao conforto. Bem porque as adoro tanto decidi faze-las cá em casa para a minha família e eles adoraram, não sei se sabem mas aqui em Portugal as panquecas não fazem parte da nossa rotina. Eu gosto de as comer ao pequeno almoço, mas ás vezes é tão complicado faze-las de manhã, estamos sempre a correr, mas elas também podem ser comidas ao jantar, e deixem-me dizer que tomar o pequeno almoço ao jantar é sempre uma boa ideia. Segui uma receita muito simples e básica de panquecas e acrescentei o toque do caramelo, como esta da Lauren Conrad.

 

0 comments:

Post a Comment

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara