November 14, 2013

Apple Jam and Crepes


 
I love how certain foods can transport you to a different time and a different place. Things like gelato makes me think about Italy (although I've never been there) and hot chocolate transports me to London  in the cold days right away. People always talk about crepes in that way, crepes are so French they immediately takes us in to a small café in the  Parisian streets. I have the habit of doing crepes very often, everybody loves them. To do this you don't need any fancy equipment, which is always a bonus. I'm sure my version of crepes is far away from the ones you can find in France, but until I get that experience these ones will have to do.

**
 
Adoro como certas comidas nos transportam para diferentes alturas e diferentes lugares. O gelado faz-me pensar em Itália (apesar de nunca lá ter estado) e o chocolate quente transporta-me para Londres nos dias mais frios. As pessoas falam exatamente dessa maneira sobre os crepes, são tão Franceses que imediatamente somos transportados para um pequeno café nas ruas Parisienses. Tenho muito o Hábito de fazer crepes, toda a gente adora. Para fazer isto não é preciso nenhum tipo de equipamento especifico, são muito fáceis de fazer, o que é sempre um bónus. Tenho a certeza que a minha versão de crepes está bem longe dos que se podem encontrar em França, mas até poder ter essa experiencia estes vão ter de servir.
 
 

2 comments:

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara