December 03, 2013

Sweet December

And we're in December already! I fell like a little kid, I just love this time of the year, and since December is my favourite month I'm just happy.
 
E estamos em Dezembro! Sinto-me como uma criança, adoro esta altura do ano, e sendo o mês de Dezembro o meu favorito estou feliz!
1. In this time of the year I would like to go to a really quite place in the middle of the snow in a cute little cottage house.
 
2. When it comes to Christmas decorations I do not try to keep things minimal. I need fairy lights and glittery things everywhere.
 
3. I really love the cold days and I'm a massive fan of snow, just love it (some people say I'm crazy, I live close to the beach so it's quite impossible to have snow around here).
 
4. I like to have one of those chocolate advent calendars, and every day I take one chocolate (some days I just take two, I know I'm not supposed to do that but...)
 
**
1. Nesta altura do ano gostava de poder ir para um sitio bastante sossegado no meio da neve, uma espécie de cabana era o ideal.

2. Quando trato da decoração de Natal não faço absolutamente esforço nenhum para não exagerar. Gosto de luzes de natal e de peças cheia de brilho.

3. Adoro os dias mais frios e sou uma fã enorme de neve, adoro (algumas pessoas dizem que sou maluca, vivo perto da praia e é praticamente impossível nevar).

4. Gosto de ter aqueles calendários do advento e todos os dias vou comendo um chocolate (há dias em que como mais do que um, mas eu sei que não é suposto...)
5. I can spend hours listening to my favourite Christmas songs, and sometimes when Christmas day arrives I'm just tired of all the Christmassy music.
 
6. This year I'm going to start  new tradition and make some lovely card top everyone I love.
 
7. I just can't imagine Christmas without going to church, it is a really serious tradition that we have, at the Christmas eve we go to a celebration at midnight! My entire family is there.
 
8. I love Christmas movies, my mom says that I'm crazy because I've already seen those movies a thousand times. But I can't help it.

**

5. Consigo passar horas seguidas a ouvir as minhas musicas de Natal favoritas, mas tem alturas em que chega o dia de Natal e já estou cansada das ouvir.

6. Este ano vou começar uma nova tradição, vou fazer uns cartões super amorosos para as pessoas que amo.

7. Não consigo imaginar o Natal sem ir a Igreja, é mesmo uma tradição de famílias, todos os anos na noite de véspera de Natal vamos á Missa do Galo! A minha família toda está presente!

8. Adoro filmes de Natal, a minha mãe diz que sou maluca porque já vi os filmes mais de mil vezes. Não consigo evitar.
9. I really love to bake, but at the time of the year I take baking to another level, I think this is the month that spend more time in the kitchen baking some cookies and some Christmassy sweets.
 
10. There's nothing better than spend a really cold night in some place quite and warm, like my living room, with some Christmas decorations around me and a cup of hot coco or some tea while watching a movies.
 
11. Can't imagine what it's like to spend Christmas in a hot sunny place, for me Christmas is all about cold, snow and cozy clothes. Maybe I'm just old fashion!
 
12. At this time of the year I feel super exited just by walking in the Christmassy streets, I feel like a kid!

**
 
9. Adoro fazer coisas doces, mas nesta altura do ano levo a cozinha para um outro nível, acho que este é o mês em que passo mais tempo na cozinha a fazer cookies e mais uns doces de Natal. 
 
10. Não há nada melhor do que passar uma daquelas noites frias num sitio calmo e quente, como a minha sala, com as decorações de Natal á minha volta e uma caneca de chocolate quente ou chá enquanto vejo um filme.
 
11. Não consigo imaginar como é passar o Natal num sitio quente e cheio de sol, para mim Natal é com frio, neve e roupa quente. Se calhar sou old fashion.
 
12.  Nesta altura do ano fico entusiasmada só de andar a passear nas ruas todas cheias de decorações e luzinhas, pareço uma criança.

0 comments:

Post a Comment

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara