January 13, 2014

Lemon Sweet

 
It took me a long time to enjoy and appreciate a lemon cake, but since it's a new year I decided to give lemon cake a try! I absolutely love lemons, don't get me wrong, but I'm not a big fan of cakes made with lemons, this is weird I know, but what can I do. I spotted this recipe in a magazine and it really looked great, so yesterday, after all of my crazy Sunday routines I went to the kitchen and baked. I'm not totally convinced when it comes to lemon cakes yet but this one is pretty good and I liked it. The smell was one of the things that I really loved about this cake, it was so good, the entire kitchen smelled like fresh squeezed lemons, and since this recipe is so easy to make I decided to share it with all of you.
 
Ingredients:
 
50g of butter (/room temperature)
200g of white sugar
1 lemon (zest and juice)
3 eggs
50g of all purpose flour
250ml of milk
 
Mix the butter, sugar and lemon zest in bowl and combine them together.
 
Add the lemon juice, egg yolk, flour and milk to the mix, and mix them all together.
 
Finally add the whipped egg whites into the mix, pour into the baking tin and cook for 40 minutes, or until the cake is lightly browned on top.
 
When cool just sprinkle over the top with some sugar and lemon zest.
 
**

Demorei bastante tempo a apreciar e gostar de bolo de limão, mas como estamos num ano novo decidi dar uma nova oportunidade aos bolos de limão. Eu
adoro limões, não me interpretem mal, mas não sou grande adepta de bolos feitos com limões, é estranho eu sei, mas que posso eu fazer! Vi esta receita numa revista e tinha ótimo especto, por isso ontem, depois de todas as minhas rotinas de Domingo, fui para a cozinha e comecei a fazer este bolo. Ainda não estou totalmente convencida mas este até que não é nada mau. O cheiro deste bolo foi uma das coisas que mais gostei, é tão bom, a cozinha fica a cheira a limões acabados de espremer, e como esta receita é tão simples de fazer decidi partilhar com vocês.

Ingredientes:
 
50g de manteiga
200g de açúcar
1 limão (raspa e sumo)
3 ovos
50g de farinha
250ml de leite

Misturar numa taça a manteiga, o açúcar e a raspa de limão.
 
Adicionar o sumo de limão, as gemas, a farinha e o leite e misturar tudo.
 
Bater as claras em castelo e adicionar a mistura, colocar na forma e levar ao forno durante cerca de 40 minutos ou até ficar dourado.
 
Depois de frio polvilhar com açúcar em pó e raspa de limão.
 
 
 
 

0 comments:

Post a Comment

Feel free to leave a comment, I wanna know what you think!
Love Sara